تبلیغات
حزب الله هم الغالبون - بیانات امام خامنه ای در جمع عظیم مردم قم.
حزب الله هم الغالبون
با ولایت زنده ایم
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 28 مهر 1389 توسط سرباز ولایت.رضا کردی | نظرات ()

قم خاستگاه انقلاب است. مذهبى‌ترین شهر كشور، پایگاه و خاستگاه بزرگترین انقلاب دوران معاصر شد. این معنایش چیست؟ این معنایش این است كه همه‌ى دنیا بدانند این انقلاب، یك انقلاب دینى و مذهبى است؛ هیچ تفسیر به رأیى، هیچ تفسیر مادى‌اى از این انقلاب نمیشود كرد؛ خاستگاهش قم است؛ رهبرش یك فقیه، یك فیلسوف، یك عالم بزرگ، یك روحانى معنوى است. شناسنامه‌ى انقلاب، اینجور در همه‌ى دنیا شناخته شده است.

الحمد للَّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام على  سیّدنا و نبیّنا ابى القاسم المصطفى محمّد و على اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین الهداة المهدیّین المعصومین سیّما بقیّةاللَّه فى الأرضین‌.

ایشان بعد از تبریک هفته کرامت و همچنین تبریک میلاد حضرت فاطمه‌ى معصومه (سلام اللَّه علیهما) به ذکر دلیل بوجود آمدن شهر قم و چگونگی رسیدن حضرت فاطمه معصومه به این شهر پرداختند و افزودند:

شهر قم شهر علم است، شهر جهاد است، شهر بصیرت است. بصیرت مردم قم یكى از آن نكات بسیار مهمى است كه در طول این سى و چند سال همواره خود را نشان داده است.

ایشان دلیل بوجود آمدن این شهر را بصیرت و جهاد مردمی دانستند و فرمودند:

این، بصیرت آن روزِ مردم قم است؛ كه پیدایش قم بر اساس جهاد و بصیرت شد.

 در دوران معاصر ما هم عیناً همین مسئله اتفاق افتاد؛ یعنى قم پایگاه برترین معارف اسلامى و الهى شد و به بركت مجاهدت و بصیرت و حضور علماى بزرگ، سرچشمه‌اى در این نقطه جوشید كه شرق و غرب دنیاى اسلام از آن بهره‌مند شده‌اند.
امام خامنه ای همچنین به دو برهه زمانی اشاره نمودند و جایگاه و نقش مهم قمی ها را در آن موقعیت ها برشمردند:

من دو مقطع مهم را یادآورى میكنم، كه در این دو مقطع مهم قمى‌ها حقیقتاً نقش ایفاء كردند؛ نقشهاى مؤثر و ماندگارى را مردم قم در این دو مقطع به وجود آوردند: یكى مقطع عاشوراى سال 42 و پانزده خرداد كه دو روز بعد از عاشورا بود. روز عاشورا در همین مدرسه‌ى فیضیه مردم قم جمع شدند، فریاد و غریو امام را شنیدند، جانهاشان را لبریز كردند و دو روز بعد كه خبر دستگیرى امام بزرگوار را شنیدند، در صحن مطهر اجتماع كردند. این حركت عظیم آنها موجب شد كه نهضت روحانیت به رهبرى امام بزرگوارمان در حصار حوزه محبوس و محصور نماند؛ بیاید وارد جامعه شود. پیشرو این كار، قمى‌ها بودند و این كار بزرگ را انجام دادند.

 مقطع دیگر، مقطع سال 56 است كه عمق توطئه‌ى دشمن را در اهانت به امام بزرگوار درك كردند؛ فهمیدند مسئله چیست؛ صرفاً این نیست كه خواسته‌اند به امام بزرگوار اهانتى بكنند. در شهر قم، اولین تظاهرات مردمىِ گسترده علیه آن حركت خائنانه به وجود آمد. خون جوانان قمى در این خیابانها، در همین خیابان ارم، در خیابان چهارمردان بر روى زمین ریخته شد؛ جان دادند؛ با خون خودشان صدق سخن خودشان را اثبات كردند. در طول این سى سالِ بعد از پیروزى انقلاب، باز در همه‌ى مقاطع، این مردم مردمى هستند كه با اخلاص، با صدق و صفا و با بصیرتِ مثال زدنى وارد میدان شدند. دشمن براى قم برنامه داشت، طرح داشت؛ اگر مردم قم بیدار نبودند، بابصیرت نبودند، طرحهاى دشمنان درباره‌ى قم، طرحهاى خطرناكى بود. بیدارى مردم و حضور حوزه‌ى علمیه در این شهر موجب شده است كه این شهر پایگاه بصیرت باشد.
ایشان افزودند:

اولاً قم خاستگاه انقلاب است. مذهبى‌ترین شهر كشور، پایگاه و خاستگاه بزرگترین انقلاب دوران معاصر شد. این معنایش چیست؟ این معنایش این است كه همه‌ى دنیا بدانند این انقلاب، یك انقلاب دینى و مذهبى است؛ هیچ تفسیر به رأیى، هیچ تفسیر مادى‌اى از این انقلاب نمیشود كرد؛ خاستگاهش قم است؛ رهبرش یك فقیه، یك فیلسوف، یك عالم بزرگ، یك روحانى معنوى است. شناسنامه‌ى انقلاب، اینجور در همه‌ى دنیا شناخته شده است. این یك نكته است.
دنباله‌ى این نكته این است كه دشمنان این انقلاب وقتى خواسته‌اند در طول این مدت به این انقلاب و این نظام صدمه‌اى وارد كنند، آماج حملات آنها چه بوده است؟ آماج حملات دشمنان، دو نقطه‌ى اساسى است: یكى دین، یكى مردم و وفادارى آنها. میدانند كه اگر این انقلاب، یك انقلاب دینى نبود، قدرت مقاومت نداشت؛ چون دین است كه پیروان خود را از تسلیم شدن در مقابل ظلم منع میكند، به مقابله‌ى با ظالم تشویق میكند؛ عدالت و آزادى و معنویت و پیشرفت را به زندگى انسانها پیشنهاد میكند. این، خصوصیت دین است. پس آن نظامى كه بر مبناى دین باشد، معنى ندارد كه تسلیم فشار و زور دشمنان و زورگویان و زیاده‌طلبان بشود. اگر عنصر دین در این انقلاب نبود، ممكن بود مسئولین انقلاب و سركردگان انقلاب با گرفتن یك امتیازى در مقابل دشمن كوتاه بیایند و راه را براى سلطه‌ى دوباره‌ى دشمن باز كنند؛ اما چون دین ستون فقرات این انقلاب است، چنین چیزى تاكنون پیش نیامده است و بعد از این هم پیش نخواهد آمد.

ایشان همچنین به وجود مراجع عالیقدر در قم اشاره نمودند و در ادامه افزودند:

مردمى بودن، یعنى این انقلاب از سوى مردم وفادارانه مورد حمایت قرار بگیرد؛ نظام اسلامى از سوى مردم مورد تأیید و حمایت و پشتیبانى كامل قرار بگیرد. این هم در طول این مدت تأمین بوده است.

 اگر حضور مردم نمیبود، اگر فاصله‌ى بین مردم و نظام ایجاد میشد، نظام نمیتوانست در مقابل دشمنان مقاومتى بكند. این حضور مستحكم مردم است كه پشتوانه‌ى ایستادگى مسئولان است. این، دو تا نقطه‌ى اصلى است؛ دین و مردم. لذا دشمن هم همینها را آماج حملات خود قرار داده است؛ دین را یك جور، وفادارى و اعتقاد مردم را یك جور. اینكه شما ملاحظه میكنید از سالهاى دهه‌ى 60، از دوران حیات بابركت امام، چه دشمنان بیرونى و چه مزدوران یا نوكران بى‌مزد و منت آنها از داخل، مقدسات دینى را، حقایق دینى را، بیّنات اسلامى را مورد تردید و انكار قرار دادند، این یك چیز تصادفى نبوده است؛ روى این تكیه داشته‌اند. این مسئله از ماجراى سلمان رشدى آغاز شد تا فیلمهاى ضد اسلام هالیوودى، تا كاریكاتورها، تا قرآن‌سوزى، تا حوادث گوناگونى كه علیه اسلام در این گوشه و آن گوشه اتفاق افتاد، براى اینكه ایمان مردم را به اسلام و مقدسات اسلامى كم كنند. در داخل كشور، از طرق مختلف، پایه‌هاى ایمان مردم، بخصوص نسل جوان را متزلزل كنند؛ از اشاعه‌ى بى‌بندوبارى و اباحیگرى، تا ترویج عرفانهاى كاذب - جنس بدلى عرفان حقیقى - تا ترویج بهائیت، تا ترویج شبكه‌ى كلیساهاى خانگى؛ اینها كارهائى است كه امروز با مطالعه و تدبیر و پیش‌بینى دشمنان اسلام دارد انجام میگیرد؛ هدفش هم این است كه دین را در جامعه ضعیف كند.

 در زمینه‌ى تضعیف وفادارى مردم نسبت به نظام هم كارهاى زیادى میكنند: شایعه میسازند، براى اینكه مردم را از مسئولین كشور، از رؤساى قوا مأیوس كنند. تخم بدبینى میپراكنند. هر كار شایسته‌ى باارزشى كه در سطح كشور انجام بگیرد، این را در وسائل تبلیغات گوناگون مورد تردید قرار میدهند. اگر ضعفهائى هست، چند برابر میكنند و نقاط قوت را نشان نمیدهند، براى اینكه مردم را ناامید كنند، بخصوص نسل جوان را ناامید كنند. افق آینده را در مقابل نسل جوان و مردم تیره و تار نشان میدهند، براى اینكه مردم را از صحنه خارج كنند. لیكن نكته‌ى اساسى این است كه دشمنان ملت ایران و دشمنان نظام اسلامى در طول این سى و دو سال، همه‌ى تلاشى را كه در این دو مورد انجام داده‌اند، سرمایه‌گذارى‌هاى خسارتبارى بوده است؛ نتیجه‌اى نگرفتند و شكست قطعى خوردند. آنها خیال میكردند میتوانند مردم را از نظام اسلامى جدا كنند. روزبه‌روز كه گذشته است، مى‌بینید مردم پایبندى‌شان به مسائل دینى و ارزشهاى معنوى بیشتر شده است. كِى در كشور ما این همه جوان در مراسم معنوى شركت میكردند؛ در مراسم عبادى ماه رمضان، در روز عید فطر؟ این اجتماعات عظیم، این روشن‌بینى مردم در زمینه‌ى مسائل سیاسى سابقه نداشته است. بعد از اهانتى كه در روز عاشوراى سال 88 به وسیله‌ى یك عده تحریك شده نسبت به امام حسین انجام گرفت، دو روز فاصله نشد كه مردم در روز 9 دى توى خیابانها آمدند و موضع صریح خودشان را علنى ابراز كردند. دستهاى دشمن و تبلیغات دشمن نه فقط نتوانسته مردم را از احساسات دینى عقب بنشاند، بلكه روزبه‌روز این احساسات تندتر و این معرفت عمیق‌تر شده است.

 بدون تردید دشمن در جدا كردن مردم از نظام اسلامى شكست خورده است. سال گذشته در انتخابات، چهل میلیون مردم كشور پاى صندوقهاى رأى رفتند. در واقع یك رفراندوم چهل میلیونى به نفع نظام جمهورى اسلامى و به نفع انتخابات انجام گرفت؛ همین بود كه دشمن را عصبانى كرد. خواستند با فتنه اثر آن را از بین ببرند، اما این را هم نتوانستند انجام دهند. مردم در مقابل فتنه هم ایستادند. فتنه‌ى سال 88 كشور را واكسینه كرد؛ مردم را بر ضد میكروبهاى سیاسى و اجتماعى‌اى كه میتواند اثر بگذارد، مجهز كرد؛ بصیرت مردم را بیشتر كرد.

 سالهاى گذشته در برخى مطبوعات كشور، بعضى افراد مدعى فهم و دانش، علیه دین، علیه مبانى اسلامى افاداتى مینوشتند؛ اینها هم در مردم اثرى نكرد. این را توجه داشته باشید؛ دشمنان دو نكته‌ى اساسى را در باب دین دارند دنبال میكنند؛ چون دیده‌اند كه این دو نقطه در زندگى مردم چقدر تأثیرگذار است: یكى مسئله‌ى اسلام منهاى روحانیت است؛ چون دیده‌اند كه روحانیت در جامعه‌ى ایرانى چه تأثیر شگرفى را به وجود آورد و بر حركت مردم گذاشت. البته از قبل از انقلاب هم این زمزمه‌ها را میكردند. حضور روحانیون در انقلاب و پیشروى آنها در انقلاب، موقتاً این معنا را از صحنه خارج كرد؛ اما باز شروع كردند. یكى هم اسلام منهاى سیاست است، جدائى دین از سیاست است. اینها از جمله‌ى چیزهائى است كه امروز دارند با اصرار فراوان در مطبوعات، در نوشته‌جات، در وسائل اینترنتى ترویج میكنند. مسئله براى آنها اهمیت دارد. این را توجه داشته باشیم؛ هر آنچه را كه دشمن بر روى آن تكیه میكند و نقشه‌ى راه دشمن و طرح كلى دشمن بر روى آنها متمركز است، او میتواند براى ما هم یك طرح كلى و نقشه‌ى راهى را در اختیار بگذارد. همان چیزى را كه آنها آماج حمله قرار میدهند، ما باید توجه داشته باشیم و بدانیم كه آنها را بایستى حفظ كنیم، باید بر روى آنها تكیه كنیم: حضور مردمى و معارف دینى و اسلامى.

 از سال 58 و 59 تحریم را علیه كشور ما شروع كردند؛ لیكن این تشدید تحریمها در واقع براى این است كه روى مردم فشار بیاید و مردم از نظام اسلامى جدا شوند. خوشبختانه هم مسئولین گفتند، هم مردم اعلان كردند، هم عملاً نشان داده شد كه این تحریمها به توفیق الهى اثر قابل توجهى بر زندگى مردم نخواهد گذاشت و مردم كه آن زحمات و مشكلات دهه‌ى 60 و اوائل انقلاب را تحمل كردند، امروز با پیشرفتهاى عظیمى كه پیدا شده است، اطمینانشان بیشتر و امیدشان به آینده روشن‌تر است و در مقابل دشمن مى‌ایستند و توطئه‌ى دشمن را خنثى میكنند.

ایشان در پایان به مشکلات شهر قم اشاره نمودند و خواستار رفع سریع آنها شدند.




برچسب ها: امام خامنه ای در قم، امام خامنه ای در جمع عظیم مردم قم، بیانات امام خامنه ای در جمع مردم قم،
درباره وبلاگ
اول از همه شادی روح امام و شهدا صلوات.
سلام.امیدوارم از مطالب بهره کافی رو ببرید.تلاش ما در جهت آنست که پلی باشیم در مسیر رسیدن به حق و حقیقت و این نیازمند یاری بازدید کنندگانست.لطفا مطالب پیشنهادی خودتونو به ما بدید تا به اونها بپردازیم.یا علی
موضوعات
آخرین مطالب
نویسندگان
آرشیو مطالب
پیوند ها
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
سخن یار


تمام حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن می باشد.

ابزار وبمستر

عکس

دانلود

قالب وبلاگ